Dagboekbroeders: Geen leesboek...

Vorig week-end was ik bij de presentatie van het boek "Dagboekbroeders" in de trapistenabdij Koningshoeve. Een memorabele avond met een prachtig en bijzonder boek (en prima bier).
Het is het resultaat van een groot project ter gelegenheid van het 200-jarig bestaan van Tilburg als stad in 2009.
Elke dag schreef Jace van de Ven, schilderde Rob van Trier en fotografeerde Jan Stads al dan niet alledaagse voorvallen in de stad of hun persoonlijke leven. Hiermee maakten ze een uniek beeld van Tilburg in een bewogen jaar.


Ga maar na, niet alleen feest maar ook het vertrek van burgemeester Vreeman door de perikelen rond het Midi theater. Het boek is nog niet in de bibliotheek, we hebben het in bestelling.

Ik kon het niet laten het boek zelf te kopen en geniet van de mooie afbeeldingen en de vaak ontroerende, grappige of persoonlijke gedichten en stukken van Jace van de Ven, soms alleen een beetje gehinderd door de al te uitbundige lay-out (of moet ik nu toch echt aan een leesbril gaan denken). (Petry)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...