Mijn goede voornemen...

 Meer Nederlandse boeken lezen in 2011

De laatste tijd ben ik erg veel bezig geweest met allerlei internet activiteiten, i-pad's, blogs enzovoort.
Lezen schoot er soms nogal bij in, en als ik al las waren dat vooral Engelse romans. Niks mis mee natuurlijk maar voor dit blog is het ook belangrijk en leuk, Nederlandse schrijvers te lezen.

Zojuist heb ik het boek "De hemel van Heivisj" geschreven door Benny Lindelauf gelezen.

Een grandioos boek, weer een jongeren-roman, die vallen de laatste tijd steeds meer bij mij in de smaak.

Het is niet alleen geweldig geschreven maar gaat ook over een belangrijke periode in de Nederlandse (Limburgse) geschiedenis. Namelijk de Tweede wereldoorlog. In dit geval door de ogen van een opgroeiend meisje.

Mooi, ontroerend, fantasierijk, echt een aanrader voor zowel jongeren die kunnen lezen hoe het hun (overgroot) opa en oma verging als ouderen.

Nederlanders kunnen aardig goed klagen, wanneer je een boek als dit leest besef je nog eens hoe goed we het anno nu hebben.
Niet alleen materieel maar zeker ook qua vrijheid van meninguiting en vrede in ons land.

Een fijne jaarwisseling en de allebeste wensen voor een gezond en vredig 2011.
(Petry)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...