Zinloze vernieling

geen #playmeimyours meer voor het Besterdplein.
Dit valt compleet buiten het gebruikelijke onderwerp van dit blog, maar ik kan het niet laten. Waarom vinden mensen het nodig een piano te vernielen. Ik ben hier echt boos en verdrietig om.

Incubate
Het is zo'n geweldig initiatief van Incubate het festival dat momenteel heel Tilburg op stelten zet. Wanneer je door de stad loopt kom je overal piano's tegen.
Ze geven een heel andere sfeer in de stad. Mensen luisteren, maken een praatje met de pianist. Soms gaan ze spontaan meezingen of spelen. Er worden gratis openbare lessen gegeven.

Luke Jerram
De kunstenaar die dit bedacht heeft Luke Jerram heeft er een heleboel fans bij. Heel Tilburg komt positief in het nieuws. Youtube staat vol leuke filmpjes, iedereen krijgt er spontaan goede zin van. Ik schaam me gewoon voor die vernielzuchtige types van het Besterdplein.

Kunst in de openbare ruimte is vaak een onderwerp van discussie, Incubate laat zien dat kunst en cultuur niet elitair hoeft te zijn, iedereen kan ervan genieten. Behalve nu dan op het Besterdplein! Gelukkig staan er door de hele stad nog meer dan 100 andere piano's.

Ook in verschillende bibliotheken staan leuk beschilderde piano's.

U kunt nog komen kijken en luisteren in Tilburg tot zondag de 18e. 

2 reacties:

marlies zei

Da's inderdaad onbegrijpelijk. De piano's brengen zoveel sfeer in en om de stad...

M@rja zei

Heel jammer. zo'n dissonant. Heb al veel mooie muziek gehoord op de #playmeimyours piano's.

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...