Januari boekenmaand

Elk jaar voor de kerstvakantie roep ik: zo, nu heb ik eindelijk tijd om te lezen! Ik leen een stapel boeken van de bibliotheek, die zowel Stieg Larssons Milenniumtrilogie als '2666' van Roberto Bolano bevat, en leg ze klaar voor mijn haardvuur. Maar ieder jaar weer komen last minute kerstboodschappen, vele telefoontjes, het schrijven van kaarten en de feestdagen zelf, tussen mij en mijn leesverlangen in te staan....Mijn mooie stapel ligt aan het eind van de vakantie onaangeroerd voor het uitgedoofde haardvuur.

En dan breekt januari aan. Wat een rust. Geen nationale feestdag in aandacht en niemand die me uitnodigt voor het een of ander, buiten is het bar koud en mijn haard lonkt.

U raadt het al: ik heb mijn leesmaand verzet en ik raad het iedereen aan. Zet de verwarming hoog en uw telefoon uit. Nestel u op de bank of in uw favoriete stoel. Met een januariboek: bijvoorbeeld ' Zoete Mond' van Thomas Rosenboom' . Schrijnend is het goede woord voor dit schitterende verhaal over een eenzame dierenarts en zijn dorpsgenoot, een dwangmatige grappenmaker die zijn beste tijd heeft gehad. Schrijnend omdat mensen elkaar pijn doen, zonder het echt te willen. Die eenzaamheid ook. Past bij januari...

3 reacties:

Anoniem zei

succes

Anoniem zei

Lijkt me wel wat, die leesmaand verzetten

Anoniem zei

succes met je blog

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...