Gedichtendag

Aanstaande donderdag 28 januari is het Gedichtendag. Vroeger was het Nationale gedichtendag. Maar nu doet België ook mee en heet het gewoon Gedichtendag. Gedichten worden namelijk nog steeds niet zoveel gelezen en dat is jammer. Want er is zoveel mooie poëzie en die moet gelezen worden door zoveel mogelijk mensen.

Boekje open

Hoe ga ik open als een boek?
Ik wil mezelf eens lezen,
bladeren en kijken
hoeveel pagina's ik tel.
Of ik een sprookje ben
of meer een studieboek.
Zou ik mij kopen?
Lenen bij de bieb?
Alleen stiekem lezen
hoe ik afloop en zachtjes
terugzetten in de kast?

Ted van Lieshout

Nog iets bijzonders: Op Gedichtendag kiest Tilburg haar allereerste Kinderstadsdichter. In Bibliotheek Tilburg Centrum wordt bekend gemaakt welk kind deze taak op zich gaat nemen. Meer informatie over het programma vind je hier.

Ook elders in Tilburg viert men deze heuglijke dag. Jaja, stadsdichter Cees van Raak organiseert zelfs een waar dichtersfestijn.

Het is gratis en het wordt leuk. Kijk hier voor het programma.

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...