Sara Bidaoui Kinderstadsdichter!

Onder grote belangstelling werd op 28 januari de 1e Kinderstadsdichter van Tilburg aangesteld. Haar naam is Sara Bidaoui en ze is 13 jaar oud.

Sara won de gedichtenwedstrijd die Stichting Cools, Bibliotheek Midden-Brabant en Cultuurconcepten.nl uitschreven met haar gedicht 'Tilburg, mijn stad, mijn thuis'. De tweede en de derde prijs gingen naar Liz Abels en Lina van Bussel.








Tilburg: mijn stad, mijn thuis

Ik wil je zoveel vertellen
Je laten zien wat je mist
Maar het enige waar ik op kom is:
Mijn stad, mijn thuis
Ik wil je zoveel vertellen
Al is het maar op papier
Ik wil je laten zien
Mijn mooiste plekken hier
Maar het enige wat ik kan zeggen is:
Mijn stad, mijn thuis
Ik wil je zoveel vertellen
Maar ik weet niet hoe en wat
Woorden zat
Maar in mijn hoofd maar één gedachte:
Tilburg
Mijn stad, mijn thuis


De komende anderhalf jaar zal Sara gedichten schrijven bij belangrijke gebeurtenissen in Tilburg.

Ook het jeugdjournaal besteedt aandacht aan de allereerste Kinderstadsdichter: op vrijdag 29 januari is Sara in de uitzending.

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...