Lezen of tuinieren?

Dit blog gaat over lezen, maar ik moet bekennen dat ik de laatste weken weinig lees....

Tenminste romans, wanneer ik niet in de tuin bezig ben, lees ik over tuinieren, of kijk ik naar programma's over tuinieren.

Het valt me op dat de laatste tijd steeds meer programma's zijn zoals dat van Nigel Slater, James Wong en Alys Fowler waarin tuinieren en koken op een persoonlijke manier met elkaar verweven worden. Jammergenoeg zijn hun prachtige boeken nog vrijwel niet vertaald.

Een leuk Nederlands boek in dit genre is van de plantenkweker Roger Bastin:  Puur mediterraan tuinieren. Zeer aan te bevelen, zowel het boek als de kwekerij in het Limburgse Aalbeek.
Je leert niet alleen een heleboel over planten maar raakt ook aangestoken door het enthousiasme van Roger Bastin.

Ook in de bibliotheek: Taart uit eigen tuin van Peter Bauwens een heerlijk kookboek met hartige en zoete taarten en persoonlijk ecommentaar en praktische tips.
Tenslotte, weet iemand waar ik mijn courgettes nog kwijt kan?
(Petry)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...