Steeds meer vampiers en weerwolven

Er is een nieuwe rage onstaan, spannende romans met als hoofdpersoon meestal een lief onschuldig jong meisje die verliefd is. Niks bijzonders zou je denken, 13 in een dozijn, lekker leesvoer voor jonge meiden (en hun moeders).
Maar het nieuwe is dat degene waar ze verliefd op zijn een vampier is...

Nu kennen we dit gegeven al langer denk maar aan Buffy de vampire slayer een populaire TV en boekenserie  van ruim tien jaar geleden.

Op de één of andere manier is de combinatie spanning en liefde onweerstaanbaar, we kunnen in elk geval nauwelijks genoeg kopen van de Twilight serie van Stephenie Meyer zeker nu de boeken ook verfilmd zijn.
Het is bovendien opvallend dat de meiden die dit lezen er geen enkel probleem mee hebben de Engelse boeken te lenen wanneer de Nederlandse uitgeleend zijn, een goed teken.

Ook vergelijkbare romans van bijvoorbeeld Charlaine Harris beginnen heel populair te worden, al zijn ze nog niet eens vertaald.

Nu de avonden weer langer worden denk ik dat ik er ook een ga lezen,
als ik ze te pakken kan krijgen tenminste.
Wie kan er tenslotte nog een mooie spannende naam bedenken voor dit genre iets tussen Harry Potter, Stephen King en chicklit in.
(Petry)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...