Echte mannen eten geen kaas....

Of wel?

Mij kan het niet bijzonder boeien.
Ik ben niet erg weg van de meeste "waargebeurde" verhalen. Te veel op sensatie gericht, slachtofferachtige-houding, voyeuristisch en vooral vaak slecht geschreven. Spreektaal ter ondersteuning van de 'authenticiteit' enz.
Vooral goed voor een zielig verhaal bij Matthijs of Pauw & Witteman.

Ook deze boeken pikken een graantje mee van de boekenweek met het thema
'geschreven portretten'

Gelukkig gaat de Boekenweek vooral over mooie (auto-)biografieën die een indringend beeld geven van schrijvers, kunstenaars en andere interessante mensen.

Mijn tip zijn de boeken van Barack Obama zoals 'Dromen van mijn vader' iemand die echt iets te zeggen heeft. Natuurlijk wel een beetje het 'ik worstel en kom boven' genre, maar eerlijk oprecht en beslist heel goed geschreven.
Nederlandse biografieën zijn in alle en soorten en maten te vinden in het Boekenweekmagazine en natuurlijk in onze bibliotheek.


PS. even iets heel anders, we hebben in de bibliotheek van Tilburg Centrum plannen de 'waargebeurde' boeken tussen de andere romans te zetten. Wel met duidelijk etiket natuurlijk. Zou U daar vóór of tegen zijn? (Petry)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...