Geen leesweer?

De boekenweek is alweer voorbij. Het is zo snel gegaan, vorig week hadden we nog maar net TiLt achter de rug, nu alweer terug naar de dagelijkse dingen.
Het thema van de boekenweek 'Curriculum Vitae' sprak me aan al had ook gewoon de naam 'biografie' gebruikt mogen worden.
Nadeel was wel dat het zo'n enorm breed thema was, je kon er alles bijslepen van historische standaarwerken tot Justin Bieber.

De geluiden in de pers zijn niet bijzonder enthousiast; wellicht iets minder omzet dan vorig jaar, geen toppers, nauwelijks relletjes, té mooi weer volgens de boekhandel.

Ik ben stukken positiever, het boekenweekgeschenk van Kader Abdolah heeft zelfs mijn zestien-jarige neef aan het lezen gekregen....

TiLt was een geweldige avond met als hoogtepunt voor mij Maaike Meijer over haar Vasalis biografie. Een boek dat ik normaal gesproken niet meteen zou gaan lezen maar door haar gedrevenheid nu zeker ga kopen (of lenen).

Ernest van der Kwast was stukken grappiger dan ik gedacht had, net zoals Nico Dijkshoorn overigens. Ook hun boeken ga ik zeker lezen terwijl ik dat nooit gedaan zou hebben als ze niet bij TiLt waren geweest.
Zo'n festival doet precies wat het moet doen: Leespromotie, daarom tot slot petje af voor Frank van Pamelen, de initiatior & gedreven organisator van dit feest.
P.

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...