It's a man's world...

Bedacht ik vandaag toen ik op de radio hoorde dat er alweer een vrouwenvoetbalteam gaat stoppen.
Gisteren was Internationale Vrouwendag.
Dat zegt me totaal niets meer, net zoals vrouwenvoetbal overigens, maar toch.
Er kan best nog wat verbeterd worden. Bijvoorbeeld deze boekenweek heel veel mannelijke schrijvers en stukken minder dames onder de aandacht.

Gelukkig komt bij TiLt het Tilburgse boekenweekfeest Franca Treur als gast, maar ook hier verder vooral heren.

Meestal denk ik daar nauwelijks over na maar vandaag moest ik wel denken aan de talloze schrijfsters die gelezen worden door onze grootste groep lezeressen.
Van chicklit schrijfsters als Jill Mansell, Sophie Kinsella, Katie Fforde tot thriller-schrijfsters als Tess Gerritsen, Simone van der Vlugt of Loes den Hollander. Schrijfsters van traditionele familieromans zoals Maeve Binchy en Karen Kingsbury.

Over hun lees je nauwelijks iets maar ze worden vaak stukken meer gelezen dan al die gevierde auteurs waar de boekenbijlages over volgeschreven worden. Vandaar dat ik ze nu hier onder de aandacht breng.

Overigens weet iemand nog een leuke, vlotte, aansprekende naam voor dit blog? Ik hou me aanbevolen voor originele suggestie, want alleen 'lezen' blijft een tikje saai.
(Petry)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...