De aaibaarheidsfactor van Rudy Kousbroek

Afgelopen zondag in het paasweek-end is hij overleden, Rudy Kousbroek.
Alleen al vanweg de prachtige titels van zijn boeken zoals Een kuil om snikkend in te vallen en De aaibaarheidsfactor een schrijver om nooit te vergeten. Zijn essyabundels hebben ertoe bijgedragen dat ik me in onderwerpen ben gaan verdiepen waar ik anders wellicht nooit naar omgekeken zou hebben.  Je kijkt ook met nieuwe ogen naar je kat nadat je de aaibaarheidsfactor gelezen hebt.
Je merkt dat je ouder wordt wanneer al de helden uit je jeugd één voor één wegvallen. In de NRC staat een prachtige necrologie over deze geweldige schrijver en essayist. (Petry)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...