Hoe verder na Valentijn?

Romantiek is niet alleen iets voor 14 februari!

In de bibliotheek kunt U elke dag van het jaar de mooiste liefdesgedichten vinden, romantische verhalen en tips om zelf gedichten te schrijven.

Ook op internet staan heeeel veel liefdesgedichten bijvoorbeeld op de site van Gedichten.nl. , Cultureel Brabant (Cubra) .

Van Middeleeuwse liefdeslyriek
tot de webstek van Ivo de Wijs:


 
PUBERTEIT

In Tilburg ging mijn jongenshartje open
Mijn brave ouders noemden mij “sportief”
Als ik mij uit een luie stoel verhief
En meldde: “Dat ik eventjes ging lopen”

Ik líép ook wel - als puberaal De Wijsje
Maar niet in shirt en short of trainingspak
Ik liep door park of bos op m’n gemak
En in de regel liep ik met een meisje

Wanneer ik mijn hormonen voelde wroeten
Werd elke wandeling een paaltjesroute

Ivo de Wijs
Voorgedragen bij de viering van 200 jaar Tilburg

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...