Kader Abdolah maakt indruk op 'vers voor de pers'

De boekenweek heeft een mooi thema dit jaar: Curriculum Vitae - Geschreven portretten.
Ik verwacht er veel van; voor het eerst komt het Boekenweekgeschenk 2011 ook als e-book.
Gisteren was de presentatie. Het geschenk is dit jaar geschreven door Kader Abdolah.
Deze roman, De kraai, gaat over een uit Perzië gevluchte man die in Amsterdam als makelaar in koffie werkt. In de avonduren verwerkt hij de twee culturen waarin hij leeft in een roman. Kader Abdolah schrijft hiermee een eerbetoon aan zowel de Perzische als de Nederlandse literatuur.

Na deze presentatie kwam Kader ook langs bij Vers voor de pers om zijn nieuwste roman 'De koning' aan te kondigen.
Nu nog onder embargo dus ik kan er niet zoveel over zeggen alleen dat het een geschiedenis is die onverwacht paralellen heeft met de huidige onrust in het Midden-Oosten, Egypte en de Maghreb.
Zoals Abdolah zelf zegt: "U zult een mooier mens worden wanneer U dit boek leest'
Wanneer iemand anders dat zou zeggen klinkt het al snel pretentieus maar uit zijn mond is het geen groot compliment.
Ik kan bijna niet wachten. Niet één maar twee nieuwe boeken van Kader Abdolah, ik verwacht er veel van, U ook?  (Petry)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...