Moderne sprookjes

Mijn favoriete genre is het eigenlijk niet zo: Chicklit.
Dat zijn romantische verhalen vaak over (jonge) vrouwen die 'alles' hebben behalve 'de ware'. Denk bijvoorbeeld aan het oerboek in dit genre: Het dagboek van Bridget Jones.

Nu was ik vorige week bij 'Vers voor de pers' waar de boeken van het nieuwe seizoen worden gepresenteerd.
Toevallig kwam ik in gesprek met Anita Verkerk schrijfster van, onder andere, chicklit.

Ze zat bij de stand van uitgeverij Cupido die gestart zijn met een groot-letter serie in dit lekker-lui-lezen genre. Hier ben ik heel blij mee, er is grote behoefte aan bij onze (oudere) lezeressen. Hun serie ziet er ook moderner en vlotter uit dan de meeste groot letter romans.

Als kennismaking kreeg ik haar boek Cheesecake & Kilts. Inmiddels heb ik het gelezen en het is me wel bevallen. Ik kan me voorstellen dat het voor veel lezeressen heerlijk is om inderdaad lekker lui te lezen.
Het zijn eigenlijk moderne sprookjes, veel romantiek, tikje spanning, mooie natuur en natuurlijk een goede afloop!

Voor iedereen die nog af moet kicken van Valentijnsdag een aanrader!
(Petry)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...