Libris Literatuur Prijs

Jahaa, het is weer zover, de longlist van een van de belangrijkste literaire prijzen - de Libris Literatuurprijs- is bekend. Eigenlijk zouden ze hier ook een soort idols verkiezing van moeten maken - dan krijgen de auteurs een make-over en ze moeten hun teksten voor een jury voordragen...Maar goed, er is in ieder geval een spelelement aan verbonden, dat is al wat...Stem mee welke zes titels genomineerd worden voor de Libris Literatuur Prijs en je maakt kans op een boekenpakket of een Libris-Literuurprijs diner voor twee.

Hieronder alle 18 genomineerden:

Bakker, Gerbrand - De omweg - Cossee
Buwalda, Peter -Bonita Avenue - De Bezige Bij
Dis, Adriaan van - Tikkop - Augustus
Gerritsen, Esther - Superduif - De Geus
Grunberg, Arnon - Huid en haar - Nijgh & Van Ditmar
Haveman, Mariette - De vrouwenvanger - Cossee
Heest, Detlev van - De verzopen katten en de Hollander - Van Oorschot
Meeuse, Piet - Het kraaien van de haan - Bezige Bij
Mennes, Paul - Het konijn op de maan - Nijgh & van Ditmar
Moor, Marente de - De Nederlandse maagd - Querido
Moor, Margriet de - De schilder en het meisje - Bezige Bij
Münstermann, Hans - Ik kom je halen als het zomer is - Nieuw Amsterdam
Petry, Yves - De maagd Marino - De Bezige Bij
Pleysier, Leo - Dieperik - De Bezige Bij
Reugebrink, Marc - Menens - Meulenhoff/Manteau
Timmer, Ernst - De Noordzee opening - Prometheus
Vercauteren, Bart - Het graf van de voddenraper - Houtekiet
Waterdrinker, Pieter - De dood van Mila Burger - Arbeiderspers

Waarschijnlijk voor het eerst bij een literaire prijs dat zowel een moeder, Margriet, als dochter, Marente de Moor genomineerd worden.

De jury onder voorzitterschap van Philip Freriks maakt op maandag 14 maart de zes nominaties bekend, waarna de feestelijke uitreiking en bekendmaking van de winnaar op 9 mei plaatsheeft in het Amstel Hotel in Amsterdam.

Onze mening:
Petry: Meestal zie ik duidelijke favorieten bij literaire prijzen maar deze keer zou ik echt niet weten op welke titel ik moet gokken, een mooie lijst.
Bijke: ik moet duidelijk nog een heleboel lezen - daar ga ik dit weekend mee beginnen...tot nu toe ga ik voor Grunberg.

(P&B)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...