Rondje Dordt


Afgelopen week op een vrije dag weer 'n keer naar Dordrecht geweest.
Deze keer voor Vreeken een zaadhandel waar iedere (moes-)tuingek ooit een keertje moet gaan kijken.
Ik stel wel voor dat je niet teveel geld meeneemt en je bankpas thuis laat!
Hier koop je de gekste, mooiste, zeldzaamste plantenzaden die je ooit op één plek bij elkaar zult zien.
Zaden met namen als gedichten zoals: Brave Hendrik, Ever happines of Karmazijn.
Nu nog afwachten of het allemaal goed gaat groeien. 

Dordrecht heeft al heel lang een speciale plaats in mijn hart terwijl ik er nooit vaak geweest ben.
Dit komt voor rekening van Cees Buddingh' een Dordtse schrijver die ik vroeger bijzonder graag las. Zowel zijn dagboeken als zijn gedichten.

De laatste jaren was ik hem een beetje vergeten maar kortgeleden zijn de Verzamelde gedichten verschenen: Buddingh' gebundeld.
Nog steeds heel erg de moeite waard.
Hij is één van die dichters die over de meest banale onderwerpen een gedicht kan schrijven. Hierdoor leer je anders (beter?) kijken naar de dagelijkse werkelijkheid. Of zoals ik hem vrij interpreteer:

'groots en meeslepend leven is ook niet alles, liever domweg gelukkig in de Bankastraat' (zijn adres in Dordt)

Hoogste tijd dat ik mijn Buddingh' boeken van de allerhoogste plank van de boekenkast ga halen, zodat ik niet meer op tafel hoef te klimmen om een boek te herlezen, zoals ik net moest doen om de foto hier rechtsboven te maken...
(P)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...