The places in between

of in het Nederlands: Tussenstations is een geweldig boek van Rory Stewart over zijn voetreis door Afghanistan.
Reisboeken zijn een van mijn grote favorieten.
Paul Theroux, Bill Bryson, Dervla Murphy, Eric newby en nog vele anderen lees ik met veel plezier.
Zeker een boek als dit waarbij je ook een heleboel leert over hoe lastig en ingewikkeld een land als Afghanistan in elkaar zit: Taliban, Russen Pashtun, Tadzjieken, enzovoort.

Wil je meer begrijpen over de (on-)mogelijkheid in deze puzzel voor oplossingen te zorgen dan is dit reisverhaal een magnifiek achtergrondverhaal.

Ook nog bijzonder mooi geschreven zonder opsmuk, met typisch Engels (Schots) gevoel voor understatement.

Dit zou, in mijn ogen verplichte kost moeten zijn voor politici die beslissen over militaire missies.
Rory Stewart is een man om in de gaten te houden. Als schrijver. reiziger en politicus.
(P)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...