Spanning in Italië

Als voorbereiding voor vakantie in Italië is het leuk alvast wat in de stemming te komen door romans te lezen over dit land. Vorige jaren heb ik veel Een huis in Toscane of Mijn huis in Italië achtige boeken gelezen.
Nu ben ik meer aan wat detectives toe.

Zojuist heb ik bijvoorbeeld 'Op de wachtlijst van de dood' van Veit Heinichen gelezen, een spannende thriller die zich afspeeld in Triëst. Het gaat over mensensmokkel, orgaandiefstel, vluchtelingen enzovoort. Heel actueel en boeiend.

Veit Heinichen is een Duitser die al lang in Triëst woont en de sfeer van zo'n grensstad prachtig weet te beschrijven. Op zijn website staat zelfs een plattegrond met de plekken waar bepaalde scenes spelen.

Andere favorieten van mij zijn Donna Leon met haar detectives over inspecteur Brunetti die vooral in Venetië spelen, Michael Dibdin met Aurelio Zen als hoofdfiguur en Gianrico Carofiglio.

Natuurlijk wil dit niet zeggen dat we dit jaar ook inderdaad naar Italië zullen vertrekken, inmiddels hebben we namelijk een vuurtoren in Engeland geboekt.....
Wie heeft er nog suggesties voor (spannende) boeken die spelen in Kent?

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...