LTM

Londen als inspiratiebron
is één van de artikelen in het Literaire Thriller magazine dat deze maand gratis te krijgen is in de boekhandel; ook (hoe hip) down te loaden als app voor de iPad overigens.
Leuk om te lezen hoe enthousiast Nicci Gerrard en Sean French over 'hun' stad zijn.

Nu heb ik daar ook geen moeite mee, sterker, heel Engeland reken ik tot mijn favoriete landen.
Ik ben net terug van een vakantie in Kent, het hele landschap daar is doortrokken van geschiedenis, literatuur, kastelen, tuinen, prachtige natuur, te veel om op te noemen.

Lezen
Om het hier bij (spannende) literatuur te houden, de huizen van Kipling (Bateman's), Darwin (Down house), Jane Austen, Dickens en Vita Sackville West (Knole en Sissinghurst castle) zijn stuk voor stuk aanraders.

Favoriet
Mijn persoonlijke favoriet is Sissinghurst, niet zozeer vanwege het kasteel maar vooral door de tuinen. Je kunt je zó voorstellen hoe Vita Sackville West hier van een vrijwel onbewoonbare ruïne een grandioos kasteel(tje) met tuin heeft gemaakt.
Haar werkkamer ziet er uit of ze gisteren nog aan het buro heeft gezeten.
Ook haar kleinzoon Adam Nicolson, is inmiddels schrijver, het autobiografische boek Sissinghurst, an unfinished story ligt nu op mijn nachtkastje.

Volgende keer wil ik meer richting Schotland, daar lijken zich de spannende (thriller-)boekenschrijvers te concentreren.
Ian Rankin van de Rebus boeken die in Edinburg spelen, Stuart McBride (Glasgow), Val McDermid (Manchester).

Ongetwijfeld zijn er nog veel meer literaire links te vinden in het Verenigd Koninkrijk, heeft iemand nog tips?

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...