Proficiat Pleun Andriessen

Onze nieuwe Tilburgse kinderstadsdichter.


Pleun heeft gewonnen met het volgende gedicht:



Thuis???

Als ik de jas aan heb gedaan, dan doe ik mijn hoed op.
Ik ga naar huis, dat is ver.
Hoe ver weet ik niet.
Waar ik heen ga weet ik ook nog niet.
Gewoon naar huis, naar mijn thuis.
Maar waar is dat dan, ik ga zoeken.
Ik zal zoeken tot ik het vind.
Tot iemand mij de weg kan vertellen,
tot dat ik weet waar ik zoeken moet.
Blijf ik zoeken en kijken met mijn jas en mijn hoed.

Pleun Andriessen

Heel veel succes Pleun.

Ik ben blij met 'onze' stadsdichteressen in Tilburg.
Toch opvallend dat bij de jeugd vooral meisjes bezig zijn met lezen en schrijven terwijl in de volwassen boeken wereld de heren meer aan het woord zijn.

Ook onze vorige kinderstadsdichter is een meisje: Sara Bidaoiu. Ze schrijft echt, in mijn ogen, heel goede gedichten.

Hopelijk blijf je daarmee doorgaan ook als je, na de grote vakantie, geen kinderstadsdichter meer bent Sara.
Wie weet kan je dan ooit stadsdichter worden of zelfs dichter des vaderlands.






0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...