Winnaar Esta luisterboek award

In deze week van het luisterboek is Gijs Scholten van Aschat gekozen tot de beste voorlezer van Nederland.

Hij is de winnaar van de Esta luisterboek award 2011, zo werd woensdagavond bekendgemaakt tijdens het radioprogramma Kunststof.
Van Aschat heeft De tuinen van Dorr van Paul Biegel voorgelezen en ingezongen. ”Subliem gelezen”, oordeelde de jury.

Hoofdredacteur Ellen de Jong van tijdschrift Esta overhandigde hem woensdagochtend in de Stadsschouwburg Amsterdam de prijs: een ‘hoorkonde’ en een bedrag van 2500 euro. De acteur was bezig met de repetities van het toneelstuk De Russen!

Lezen vs. luisteren
Ik moet bekennen dat ikzelf liever lees dan luister, tenminste dat dacht ik tot gisteren. Terwijl ik bezig was met de afwas (jaja nog geen afwasmachine voor mij) hoorde ik Kunstof op de radio met fragmenten uit de genomineerde luisterboeken.

Het klonk geweldig! Mede door het commentaar van Vincent Bijlo die feilloos de voorlezers wist te immiteren. (Hier kunt U dit programma nogmaals beluisteren)

Na de oersaaie cd die ik ooit gekocht heb van een hoorcollege over de geschiedenis van de stad, die ik na een halfuurtje luisten in de auto liefst uit het raam had gemikt was ik volkomen afgeknapt op luisterboeken.

Nu ga ik luisterboeken in de auto een nieuwe kans geven, of misschien ook wel tijdens de afwas alhoewel, dan moet ik "kunstof" op radio 1 weer missen....
Gelukkig heeft de bibliotheek een stevige collectie luisterboeken waarmee ik heel wat uren vooruit kan.

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...