Afkicken

Nu Harry Potter echt "af" is zullen veel mensen, en niet alleen jongeren, iets anders moeten gaan zoeken.

Ik wil niet beweren dat de Noorderlicht boeken van Philip Pullman totaal vergelijkbaar zijn met de Harry Potter serie, maar de typische Engelse sfeer met een 'twist' die Harry zo charmant maakt zit zeker ook in  'Het gouden Kompas' , 'Het listige mes' en 'De amberkleurige kijker' van Pullman.

Mocht je hier nog niet genoeg aan hebben voor de vakantie zijn de boeken ven Floortje Zwigtman ook aanraders:
'Wolfsroedel', 'Spiegeljongen' en 'Tegenspel' bijvoorbeeld.

Een andere spannende tip van één van onze jeugdbibliothekaresses is 'Airman' van Eoin Colfer.


Nog meer tijd in de vakantie en zin in een flink boek, dan is er altijd nog de nieuwe Umberto Eco 'De begraafplaats van Praag'. Een geweldige geschiedenis vol samenzweringen, vals spel, ingewikkelde intrige en een historisch verantwoord beeld van Europa in de 19e eeuw.
Dat boek gaat zeker mee in mijn vakantiekoffer.

Voor de echte die-hards tenslotte de inmiddels klassieke Gormenghast trilogie van Mervyn Peake. 'De bestemming', 'De beslissing' en 'De beproeving'  
Een serie die ik persoonlijk een beetje te  ingewikkeld vond, maar die de BBC zo mooi verfilmd heeft, dat ik hoop dat er snel een herhaling van komt.

Meer Harry Potter afkick tips zijn natuurlijk altijd welkom. We kunnen in elk geval nog vol verwachting uitzien naar Pottermore.

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...