Lucian Freud overleden


1922-2011
Misschien niet helemaal 'in keeping' met het onderwerp van dit blog kan ik het toch niet laten om even stil te staan bij het overlijden van Lucian Freud.
Ik ben een groot liefhebber van zijn werk. Het is niet 'mooi' in de conventionele zin van het woord, het is vaak confronterend en aangrijpend, heel bijzonder. Hij is 88 jaar geworden en was volgens alle necrologieën één van de grootste schilders van de 20ste eeuw.

"His work, I would say, does not reproduce very well and that is often true of the work of a really great artist. However, when you actually see one of his paintings in front of you the impact is extraordinary. And that impact is him."
William Feaver in The Guardian .

Literatuur
Bovendien is zijn dochter Esther Freud een van mijn favoriete schrijfsters.
Juist omdat ze ook autobiografische elementen gebruikt krijg je een beeld van de kunstenaars wereld in Engeland.
Hideous Kinky  haar eerste boek gaat over de tijd dat ze als kind met haar moeder als hippies in Marokko leefden. Eén van haar latere boeken Liefdesval gaat over een meisje dat tijdens een zomer in Italië haar vader wil leren kennen.
Al haar boeken zijn zeer de moeite waard, net als de boeken die we hebben met werk van haar vader trouwens.

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...