Schoolboeken lenen


Wanneer je, zoals ik, vooral leest voor je plezier zou je bijna vergeten dat de bibliotheek ook heel belangrijk is als bron van informatie en studie.
Er word makkelijk geroepen dat je tegenwoordig "alles" op internet kunt vinden. Dat is misschien zo maar het goede oude papieren boek is nog lang niet vervangen.
Zeker niet op de middelbare school.

Ook hier heeft de bibliotheek tegenwoordig een rol voor verschillende scholen. Meer hierover in ons 'Open boek' blog.
Momenteel worden de boeken van afgelopen jaar ingeleverd.

met pallets tegelijk.

Stiekem hoop ik dat de scholieren, onder andere, door in de bibliotheek te komen ook zullen leren genieten van lezen voor je plezier.
We hebben hiervoor al een speciale jongerenafdeling op verschillende vestigingen en binnenkort komt een speciale sticker voor zogenaamde Young-Adult boeken.

Wij, als bibliotheekpersoneel, willen hun daar natuurlijk met enthousiasme in stimuleren en helpen. Zelf ben ik ook een behoorlijke fan van veel van deze boeken zodat ik jongeren vaak richting Benny Lindelauf, Floortje Zwigtman of Markus Zusak stuur.
(P)




0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...