Lezen is vurrukkulluk

mooi kadoo   
Met een beetje huivering 'Het leven is vurrukkulluk' aan het herlezen geslagen. Zou het tegenvallen, gedateerd zijn, lastig leesbaar door de tiepiese ekspieriementeele spelling??
Niks van dat alles, het is verrassend modern, de spelling is stukken minder 'letterlijk' dan ik me kon herinneren en de schrijfstijl zo mooi.
Typisch Campert, een bepaald soort naïviteit, of is het eenvoud, in combinatie met de beschrijving van dagelijkse dingen alsof je ze voor het eerst echt ziet. Losse spreektaal en veel subtiele humor.

Jong
Heerlijk leesbaar ook voor jongeren van nu, dat weet ik zeker. Ik weet niet of je nu veel over de inhoud kunt discussieren, meer over hoe veel er nu wel of niet wezenlijk veranderd is in vijftig jaar.

Gratis exemplaar
Onze voorraad boeken slinkt in rap tempo, kom snel nog een exemplaar ophalen in de bibliotheek. We organiseren bovendien een royaal programma met allerlei activiteiten rond Nederland leest.
Tenslotte een compliment aan de CPNB voor de keuze voor dit boek, dat zal volgend jaar lastig te overtreffen of evenaren zijn. Zullen we alvast na gaan denken over een waardige opvolger van 'Het leven is vurrukkulluk'? Ach nee, nu gewoon nog even genieten.


(Petry)

2 reacties:

Anoniem zei

Titel misschien even verbeteren?

Bijke & Petry zei

dank je! Verrukkulluk moet het zijn natuurluk.

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...