Lezen over/tijdens de Tour de France

Na alle voetbalgeweld misschien tijd om eens over iets heel anders te lezen.

Wielrennen is een dankbaar onderwerp voor zowel aardige fictie van bijvoorbeeld Bob den Uyl of Tim Krabbé. Als voor bloed, zweet en tranen verhalen van (oud-)wielrenners zoals Lance Armstrong, Gerrie Kneteman of mijn persoonlijke favoriet Rini Wagtmans.

Over Wagtmans een brabantse vedette uit de jaren '70 is een paar jaar geleden het boek Ongekend verschenen.
Ik had de eer aanwezig te mogen zijn bij de presentatie van het eerst exemplaar. Een bijzondere gebeurtenis.
Rini Wagtmans vertelde nog steeds met zoveel passie over zijn wielertijd dat het leek alsof hij vorig jaar nog meegereden had in de Tour.

Al heb ik zelf al moeite met de Vaalserberg dit soort persoonlijke verhalen zijn geweldig om te lezen.
De lino hierboven van Ivo van Leeuwen waar te zien is hoe Rini de Acht van Chaam wint hangt dan ook bij mij in de gang. (Petry)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...