Goede columnisten

Jan Blokker is dood. Dat vind ik echt heel jammer. Blokker was voor mij de beste columnist van dit moment (Michael Zeeman en Martin Bril zijn er ook al niet meer....). Ik voel me een beetje zorgelijk - deze spitsvondige geesten verdwijnen, terwijl we nog helemaal geen waardige opvolger hebben. Ik voel me alleen zonder de dagelijkse column van Jan.

Jan Blokker deed wat een columnist behoort te doen- mij laten delen in een oprechte verontwaardiging of op een nieuwe gedachte brengen. In zijn tirade tegen twitter bijvoorbeeld:

"Of het nou om de tuttige boodschappen gaat van Femke Halsema (‘even naar de kapper’), om de troosteloze van Maxime Verhagen (‘terug van de schoenmaker’), om de ijverige van Job Cohen (‘morgen naar de informateur’), om de grootsprakige van Alexander Pechtold (‘ik kom net terug in het midden van de Nederlandse politiek’) of om de uitzichtloze van Mark Rutte (‘geen idee waar ik nu weer naar toe moet’) – elke tweet is een stilistisch testimonium paupertatis." (Doe die tweets weg):

Moeten we het nu werkelijk doen met Ronald Giphart, die mij soms wel een glimlach afdwingt maar zelden verbaast? Ach, zo dramatisch is het niet: de ABC'tjes van Aaf Brandt Corstius (voorheen NRC Next, nu VK) en de columns van Bert Wagendorp volg ik met veel plezier. Maar toch: ik was er nog niet klaar voor, het vertrek van Blokker....(bijke)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...