Kinderboekenweek 2010

Als kind verslond ik boeken - las laatst overigens in een artikel dat dat bijziendheid op jonge leeftijd veroorzaakt, vandaar mijn -8 .  Ik zwierf van boek naar boek - van Brief voor de koning tot Deesje, van de Irmgard Smitsreeks (echte meisjesboeken, erg verouderd, niet meer in de bibliotheekcollectie) tot Kruistocht in Spijkerbroek.
Mijn all time favorite is en blijft Astrid Lindgrens De Gebroeders Leeuwenhart.

Eigenlijk ben ik nooit gestopt met het lezen van kinderboeken. Ik ben er zelfs op afgestudeerd. Ieder jaar kijk ik dus net zo uit naar de Kinderboekenweek als naar de 'gewone' Boekenweek. En morgen begint het feest weer! Heb per ongeluk van tevoren al wat prachtige boeken gekocht: Benny Lindelaufs De hemel van Heivisj (een ontdekking!) en de Zuurtjes van Jaap Robben, een schitterend boek over twee augurkzure broers met een grijs leven.

Heb nu een excuus om er een bij te kopen, want las net dat Daan Remmerts de Vries de Gouden Griffel heeft gewonnen, de jaarlijkse prijs voor het mooiste Nederlandstalige kinderboek. Voordat jij er was heet het boek. De schrijver ontving de prijs dinsdag tijdens het Kinderboekenbal in het Muziekgebouw aan ‘t IJ, de traditionele opening van de Kinderboekenweek.

Bibliotheek Midden-Brabant organiseert vanalles tijdens de kinderboekenweek: http://www.bibliotheekmb.nl/kinderboekenweek

Voor de laatste nieuwtjes op kinderboekenfront volg je Boekje erbij.

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...