Nederland Leest

De keuze voor "de grote zaal" van Jacoba van Velde door 'Nederland leest' verbaasde me nogal.
Hoewel ik veel lees had ik nog nooit van haar of van deze titel gehoord.

Het onderwerp, een oude vrouw in een verzorgingshuis die nadenkt over haar leven, lijkt me niet zo aansprekend voor een groot publiek.

Gelukkig heb ik een abonnement op het tijdschift de Esta hierin stond afgelopen week een enthousiast artikel over de schrijfster en het boek.

Jacoba van Velde was een bijzondere vrouw die begin jaren vijftig een avontuurlijk leven leidde in Parijs waar ze onder meer veel omging met Samuel Beckett en andere kunstenaars. Later ging ze Beckett ook vertalen.

Philip Freriks gaat met de journaliste van Esta langs alle plekken in Parijs waar Jacoba van Velde ooit kwam. Vooral café's en restaurants natuurlijk.

Door dit artikel krijg ik ineens veel meer zin om "de grote zaal" te lezen en natuurlijk ook om snel weer eens een lang week-end naar Parijs te gaan.....

Vanaf vrijdag liggen exemplaren van De grote zaal klaar voor volwassen leden van Bibliotheek Midden-Brabant.
We trakteren ook op allerlei activiteiten, alleen een week-end parijs zult U zelf moeten regelen.
(Petry)

ps hopelijk volgend jaar wel een vrolijkere titel CPNB :-)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...