Net niet verschenen boeken

Net niet in de bibliotheek.
Naar schatting liggen er wereldwijd een miljoen net niet verschenen boeken opgeslagen, die uitsluitend bestaan in dummy-vorm.
Gummbah is al jaren geïnteresseerd in deze weeskinderen van het boekenvak en geeft sinds 1985 lichtbeeldlezingen waarbij hij via klassiekers als Op het kerkhof der waanzin waaien winden het hardst en Borduren met gebalde vuisten een indruk geeft van de vaak bizarre wereld van het onverschenen boek.

Deze absurdistische  verzameling  is een volstrekt willekeurige, maar ruime keuze uit fragmenten, passages en flapteksten, die beslist voor het nageslacht behouden moeten blijven.

Gummbah is het pseudoniem van Gertjan van Leeuwen, steeds vraag ik me af of hij familie is van de Tilburgse schilder Ivo van Leeuwen. Hun gevoel voor humor lijkt in elk geval heel veel op elkaar.
Wanneer Gummbah ooit in de buurt is met zijn diavoorstelling moet U zeker gaan kijken, zelf zag ik hem een paar jaar geleden bij 'The Power of Plots' en dat was het hoogtepunt van de avond. (Petry)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...