Traveling by proxy

of, in het Nederlands, reizen vanuit je leunstoel is één van mijn favoriete bezigheden.
Al jaren ben ik fan van reisverhalen; begonnen met Bob den Uyl via Boudewijn Büch, Paul Theroux, James Fenton en Eric Newby tot Dervla Murphy en last but not least Redmond O'Hanlon.

Het hoeft dus niemand te verbazen dat ik geweldig blij en vereerd, was dat ik vorige week zomaar een uitnodiging kreeg voor de première van de film Natural Selection in het planetarium van Artis, waar ook O'Hanlon bij aanwezig was.

Dit alles via Lex Runderkamp van de VPRO serie Beagle: in het kielzog van Darwin.
Vorig jaar was deze serie op TV en ik was een trouwe kijker.

Extra leuk waren de Twitter sessies na afloop. Iedereen die na afloop van de doucumentaire twitterde kon live vragen stellen aan de bemanning.
Hier is een groep van overgebleven die contact zijn blijven houden. Vorig week werden we via twitter uitgenodigd voor de première van een 3D tekenfilm over Darwin.

Het is een geweldige avond geworden, mooie film, goed gezelschap en achteraf gezellig nazit in Eik en Linde.

Hoog tijd om Redmond's reisboeken weer eens te herlezen: Storm, Congo en  Naar het hart van Borneo.
Hopelijk schrijft hij ooit een verslag van zijn avonturen op de Beagle.

2 reacties:

Ulrica zei

... ik heb "Tussen Orinoco en Amazone" van Redmond O'Hanlon gepakt om weer eens te lezen. De andere die jij noemt liggen nog vers in mijn geheugen.
Ik ga met je mee duimen dat hij nog een reisverslag gaat maken van zijn reis met de Clipper Stad Amsterdam "in het kielzog van Darwin".

Bijke & Petry zei

toevallig net een artikel gelezen dat hoop geeft op dat gebied:
http://www.bibliotheekmb.nl/Standaard-paginas-en-formulieren/Aquabrowser.aspx?q=redmond+o'hanlon
groet
Petry
(laat me svp weten als de link niet werkt)

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...