Brief aan jonge zelf

Speciaal voor de 75e editie van de Boekenweek (10 t/m 20 maart 2010) kregen 75 schrijvers het verzoek een brief te schrijven aan hun jonge ik. Wat zouden ze zichzelf als kind willen meegeven, met de kennis die ze nu hebben?


Titaantjes waren we bevat bijdragen van de top van de Nederlandse letteren. Arnon Grunberg doet niet mee. Hij liet de organisatie weten dat hem niet alleen de tijd ontbrak, maar dat hij niet zou weten wat anders te schrijven aan zijn jonge alter ego dan ‘het was beter geweest als je niet was geboren’.

Veel mannen schijnen hun jonge ik met 'lieve jongen' toe te spreken. Hoe zou het komen dat mannen zo vertederd raken als ze denken aan zichzelf als kind? Alleen Hugo Brandt Corstius geeft zijn kleine alter-ego minder vertederende namen, zoals ‘Afgrijselijke Asperge’ en ‘Zure Zuiglap’.

Ik ben benieuwd naar het boek. Ga ondertussen nadenken wat ik aan mijn jonge zelf zou schrijven. In ieder geval dat dat vele lezen nog wel ergens goed voor zal blijken te zijn...(Bijke)

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...