Beleef de lente

Je zou het niet zeggen met de temperatuur van de afgelopen tijd, maar het is nog steeds lente.
Eén van de leuke dingen op internet is alweer een paar jaar "Beleef de Lente" van de Vogelbescherming Nederland. 
Acht camera's in of bij nesten van vogels zodat je 'live' het nestelen en de activiteiten van de jonge vogels kunt volgen. 
Persoonlijk ben ik vooral gecharmeerd van de Oehoe's en de Ooievaars.
Het is heerlijk lezen thuis met de beelden en geluiden van deze vogels op de achtergrond.

Zeker op dit moment, nu ik vaak binnen blijf omdat er bij ons voor de deur druk aan de weg gewerkt wordt, waardoor het in de tuin te lawaaierig en stoffig is.

Ik krijg steeds meer bewondering voor de wegenbouwers die in de warmte, in het week-end en tot 's-avonds heel laat door blijven werken.
Voor mij is het over een paar weken weer voorbij, zij werken altijd in deze omstandigheden.

Dan werk ik toch liever bij de bibliotheek, waar het soms ook (te) warm is maar waar je kunt genieten van de allernieuwste boeken, cd's en dvd's en er zelfs zo nu en dan een stukje over mag schrijven.
Gek alleen dat ik geen enkele roman kan bedenken waar vogels een grotere rol in spelen; honden, katten, paarden of zelfs draken in boeken genoeg,  maar geen vogels ze moeten er vast zijn.
Heeft iemand nog tips?

Verhalen zijn er wel zoals deze bundel van L.H. Wiener en natuurlijk alle boeken van Toon Tellegen en mijn favoriet, Anton Koolhaas.


2 reacties:

Joop Sanner zei

Een heel mooi 'vogelboek' vind ik - hoewel de titel dat misschien niet doet vermoeden -: "De vloek van de Eksters" van Clive Woodall, uitgegeven door Van Holkema & Warendorf/Unieboekin 2005. Zeker aan te bevelen!

Hartelijke groet, Joop

Bijke & Petry zei

bedankt, klinkt goed.
Petry

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...