Henk Hofland ontvangt de P.C. Hooftprijs

Nogmaals van harte proficiat Henk Hofland met de P.C Hooft-prijs.

Ik hoor Hofland vooral op zondag ochtend op radio 1 bij OVT een geschiedenisprogramma waar hij een column heeft.
Met zijn doorrookte stem is hij nog echt een journalist van het oude stempel. Altijd boeiende mini-essays soms vanuit Griekenland of Amerika. Hopelijk worden deze prachtig stukjes 'oral history' ooit uitgegeven.
Ook zijn columns in NRC zijn altijd heel lezenswaardig.

Hieronder een stukje uit zijn dankwoord:
,,Deze prijs hoort tot het beste wat een Nederlandse schrijver kan bereiken'', Maar ik heb nooit eerzucht gehad, niet hogerop in de rangorde gewild. Zo is het op school geweest, in militaire dienst, op de universiteit, en nadat ik  (vandaag 58 jaar en 16 dagen geleden) min of meer toevallig in mijn beroep was gerold. Ik heb alleen zoveel mogelijk plezier in mijn werk willen hebben. Al eerder concludeerde ik dat me dit aardig was gelukt. En nu, vandaag, zie ik het definitief bevestigd.''

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...