Proficiat Yves Petry

met de Libris Literatuurprijs voor 'De maagd Marino'.

Yves Petry  studeerde wiskunde en filosofie.
Hij publiceerde tot nu toe vijf romans.
Petry debuteerde in 1999 met de roman Het jaar van de man, waarvoor hij veel lof kreeg toegezwaaid. Daarna publiceerde hij in 2001 de opnieuw lovend besproken roman Gods eigen muziek.
In 2003 verscheen de roman
De laatste woorden van Leo Wekeman, zijn derde roman.
In 2006 verscheen zijn roman De achterblijver , waarmee hij de BNG Nieuwe Literatuurprijs en de Prijs van de provincie Vlaams-Brabant won.
Zijn nieuwste boek De Maagd Marino verscheen begin september 2010 en werd wederom lovend besproken.
Nu wint hij met deze roman de Libris Literatuurprijs, proficiat!
Uit het juryrapport:
‘Ware literatuur is een krokodillenmuil die ons onverhoeds grijpt,’ zei deze docent. De roman van Petry is zo’n krokodillenmuil die de lezers onverhoeds beetpakt en niet meer loslaat.”
Ik heb nog nooit een boek van Yves gelezen, nu kan ik er niet meer omheen, een schrijver wiens achternaam dezelfde is als mijn voornaam!








0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...