Een kwestie van geluk door Esther Freud

Sfeervolle verhalen, psychologisch goed in elkaar gezet. Daarvoor kun je bij Esther Freud altijd terecht.
Haar eerste (deels autobiografische) roman Hideous Kinky over haar  jeugd in de jaren zestig met haar hippy moeder in Marokko. Later verfilmd met Kate Winslet, is nog steeds prima te lezen.

Haar nieuwste boek "Een kwestie van geluk" geeft een  mooi beeld van London en de kunst en theater scene.
Zeer aanbevelenswaardig. Ik kon in elk geval niet wachten tot het in de bibliotheek was en heb het vorige week gekocht!
Wat blijkt nu is het al binnen bij onze bibliotheek.
Weer te ongeduldig geweest.
Alhoewel, ik ken genoeg mensen die het graag van me willen lenen..... Zeker in combinatie met een paar dagen door Londen zwerven ideaal boek.

Het zijn min of meer losse stukken uit het leven van een groep jonge mensen die op de toneelschool van Londen zitten, hun hoogte- en dieptepunten, de rol van het toeval, volwassen worden, idealen verliezen.
Kortom alles dat komt kijken bij volwassen worden. Zuiver en helder beschreven. Ik heb het in no-time uitgelezen en genoten.

0 reacties:

Een reactie posten

ZOEKEN

PROFIEL BLOGGER

Mijn foto
Bijke & Petry
Literatuurverkenner & Collectioneur
Mijn volledige profiel tonen

CATALOGUS

Zoek in ons totale aanbod
Catalogus
Meer informatie >>

JEUGDBOEKENBLOG

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?
Abonneer...